NR 37 GRUDZIEŃ 2019 R,

„Mały ZUS” po wznowieniu działalności. Kiedy klient będzie miał do niego prawo

Biura rachunkowe często mają do czynienia z klientami, którzy prowadząc działalność, są jednocześnie zatrudnieni na umowę o pracę u kogoś innego, a po pewnym czasie zawieszają swoją działalność. Dziś odpowiemy na pytanie, czy jeśli w takiej sytuacji klient chce wznowić działalność, może skorzystać z preferencyjnych stawek ZUS.

Optymalizacja kosztów klienta. Skorzystaj z gotowych wyliczeń zaliczek na podatek

W styczniu podatnicy mogą zmienić formę wpłacania zaliczek na podatek dochodowy, a do 20 lutego podjąć decyzje o częstotliwości ww. wpłat. Warto przeanalizować z klientem, czy taka zmiana wpłynęłaby optymalizacyjnie na rozliczenia podatkowe.

NR 36 LISTOPAD 2019 R.

Wynagrodzenie pracownika od 2020 roku. Praktyczne przykłady

W 2020 roku miesięczne minimalne wynagrodzenie za pracę wyniesie 2.600 zł, a minimalna stawka godzinowa z umowy zlecenia wyniesie 17 zł. Ponadto zmieni się stawka PIT i koszty uzyskania przychodu. Sprawdź, jak obliczyć prawidłowo wynagrodzenie za pracę po zmianach.

Wiążąca Informacja Stawkowa. Podatnik będzie składał nowy rodzaj wniosku

Ministerstwo Finansów przygotowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie wzoru wniosku o wydanie wiążącej informacji stawkowej. Podatnicy będą mogli je składać już od 1 listopada 2019 r.

NR 35 PAŹDZIERNIK 2019 R.

Prosta spółka akcyjna już od 1 marca 2020 r. Nowe możliwości dla Twoich klientów

Prosta spółka akcyjna (PSA) to nowa forma prowadzenia działalności, którą Twoi klienci będą mogli zastosować już w 2020 roku. Została ona wprowadzona w ramach pakietu „100 zmian dla firm – Pakiet ułatwień dla przedsiębiorców”.

Od września obowiązują kolejne zmiany w Vat. Poinformuj o nich klientów biura

Zarówno we wrześniu, jak i na przełomie 2019/2020 wejdzie w życie wiele nowych przepisów i nowelizacji dotyczących podatku od towarów i usług. Poniżej zostaną opisane wybrane zmiany, z których niektóre zaczną obowiązywać już tej jesieni. Warto zapoznać z nimi klientów.

NR 34 WRZESIEŃ

Zwolnienie przy sprzedaży nieruchomości. Sprawdź nową definicję pierwszego zasiedlenia

Ustawa z 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw przewiduje zmiany mające wpływ m.in. na zakres zwolnienia przedmiotowego przy sprzedaży nieruchomości.

Poznaj wyjaśnienia MF dotyczące nowych zasad korzystania z ulgi na zakup kasy fiskalnej

Ministerstwo Finansów wydało objaśnienia dotyczące zasad odliczania od podatku należnego kwoty wydanej na zakup kas online. Sprawdź, jak skorzystać z odliczenia.

NR 33 SIERPIEŃ 2019 R.

Wszystkie rachunki klienta należy zgłosić do urzędu skarbowego

Przedsiębiorca, bez względu na formę prawną prowadzenia działalności gospodarczej, ma obowiązek zgłosić administracji skarbowej otwarcie i zamknięcie każdego rachunku bankowego.

Problemy z rozliczaniem urlopu. Poznaj praktyczne wskazówki

Poniżej prezentujemy 8  przykładów rozliczeń urlopów wypoczynkowych, bazując na problemach, jakie nasi Czytelnicy zgłaszali ekspertom.

NR 32 LIPIEC 2019 R.

Uwaga! Za przelew na numer konta niezgodny z wykazem VAT od 2020 roku będą grozić sankcje

Już niebawem zacznie działać ogólnopolska baza wszystkich podatników VAT, w której znajdą się m.in. numery rachunków bankowych przedsiębiorców. Warto zwrócić na to uwagę i weryfikować te numery, ponieważ przelew na konto niewykazane w rejestrze spowoduje, że takiej zapłaty podatnik nie będzie miał prawa zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.

Raportowanie schematów podatkowych. Koniec z ulgowym traktowaniem niedopełnienia obowiązków

Skończył się okres adaptacji do nowych obowiązków. Obecnie brak raportowania schematów podatkowych oraz prowadzenia odpowiednich dokumentacji jest zagrożony grzywną nakładaną przez sąd oraz karą wymierzaną przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej. Sprawdź, jak jej uniknąć.

NR 30 MAJ 2019 R.

Samofakturowanie. Sprawdź, czy będzie korzystne dla Twojego klienta

Samofakturowanie warto polecić przede wszystkim klientom, którzy mają problemy z terminowym uzyskiwaniem faktur od sprzedawców, a także gdy biuro chce samodzielnie zadbać o to, by dokumenty zawierały to, czego potrzebują.

NR 29 KWIECIEŃ 2019 R.

Raportowanie o schematach podatkowych dużym wyzwaniem dla biur księgowych

Wśród podmiotów, na które nałożono nowe obowiązki w zakresie raportowania fiskusowi o schematach podatkowych, znaleźli się księgowi i biura rachunkowe. Regulujące je przepisy są niejasne, a trudności związanych z ich stosowaniem nie wyeliminują całkowicie nawet obszerne objaśnienia przygotowane przez resort finansów.

NR 28 MARZEC 2019 R.

Zeznania CIT-8 za 2018 rok nie złożymy już na druku papierowym

W 2019 roku wszystkie deklaracje CIT-8 muszą być składane w formie elektronicznej. Oznacza to, że nie ma już możliwości złożenia takiego dokumentu w tradycyjnej formie papierowej. Dotyczy to także zeznań oraz ich korekt sporządzanych za ubiegły rok.

Zasady obiegu dokumentów. Określ je przy podpisywaniu umowy z nowym klientem

Prawidłowy obrót dokumentami to jedna z podstawowych kryteriów sprawnego funkcjonowania biura rachunkowego. Może być też atutem gdy biuro rachunkowe może włączy do swojej oferty możliwości osobistego odbioru dokumentów od klienta. Pozwala to przedsiębiorcom na zaoszczędzenie czasu, a rozliczającym księgi daje większe szanse na terminowe otrzymanie niezbędnych do rozliczenia dokumentów.

NR 26 STYCZEŃ 2019 R.

Łączenie form opodatkowania przychodów z najmu

Pytanie: PYTANIE: Podatnik /KPIR, VAT/ prowadzi działalność inną niż najem (usługi informatyczne) i równocześnie w spółce z o.o., w której jest wspólnikiem, udostępnia lokal jako siedzibę spółki. Wystawia fakturę z VAT za najem tego biura i opodatkowuje przychód z najmu na zasadzie ryczałtu jako najem prywatny. Inną nieruchomość podatnik będzie chciał wynająć w 2019 roku. Czy może rozliczać ten nowy najem nie na zasadzie ryczałtu prywatnego, tylko w ramach swojej dotychczasowych działalności (rozszerzając wpis w CEIDG 68.20.Z), podczas gdy inny najem rozlicza ryczałtem prywatnym?

Zmiany w polityce rachunkowości. Wprowadź już od 1 stycznia

W dokumentacji polityki rachunkowości należy wprowadzić przede wszystkim zmiany, które wynikają z przepisów prawa. Warto zastanowić się nad uaktualnieniem polityki w związku z dotychczasowymi zmianami prawa – jeśli dotychczas nie było takiej potrzeby.