Ile jeszcze mamy czasu na sprawozdanie finansowe i zeznanie podatkowe. Przypomnienie nowych terminów

Zmiany przepisów w zakresie terminów dotyczących sprawozdań finansowych i zeznań podatkowych na pewno są ułatwieniem, ale też ujęte w rożnych ustawach i rozporządzeniach wprowadziły nieład. Poniżej prezentujemy uporządkowany wykaz terminów po zmianach.

Od 24 maja br. znowu zaczną biec terminy w postępowaniach podatkowych

Od 24 maja 2020 r. rozpoczynają swój bieg lub kończą okres zawieszenia terminy w postępowaniach administracyjnych i sądowych, które z powodu epidemii koronawirusa jeszcze nie rozpoczęły biegu lub uległy zawieszeniu. Występując w sprawach klientów uważaj, aby nie przeoczyć ich upływu.

Jak zawiesić działalność gospodarczą w czasie pandemii koronawirusa

Obecna sytuacja spowodowana COVID-19 postawiła w trudnej sytuacji większość polskich przedsiębiorców, którzy muszą się zmagać z brakiem klientów, absencją pracowników, przerwaniem łańcuchów dostaw, czy z ustawowymi ograniczeniami w zakresie wykonywania określonych rodzajów działalności. Pomimo tego, że rząd wdrożył pakiet pomocowych rozwiązań prawnych i finansowych w postaci tzw. Tarczy Antykryzysowej, to jednak wiele firm zdecydowało się na alternatywne rozwiązania mające pomóc im przetrwać ten ciężki czas, względnie rozważa ich zastosowanie. Jednym z nich jest czasowe zawieszenie działalności gospodarczej.

Stopniowe otwieranie US. Od 8 maja możliwa osobista wizyta w urzędzie

W wyjątkowych sprawach, których nie można załatwić elektronicznie, podatnicy od 8 maja będą obsługiwani w urzędach skarbowych przez 2 dni w tygodniu. Fiskus zaleca, jednak aby kontaktować się z nim przede wszystkim przez Internet.

Płatność na rachunek spoza białej listy: wątpliwości i zmiany

W przypadku zapłaty należności o wartości 15.0000 zł lub więcej na rachunek bankowy niewskazany na tzw. białej liście podatnik musi liczyć się z konsekwencjami w podatku dochodowym. Przepisy te w zmienionej formie obowiązują też w czasie pandemii a już od 1 lipca r. będzie ich kolejna zmiana.