Nowa ulga na roboty ma zacząć obowiązywać już w 2021 r.

Trwają pracę nad specjalnymi rozwiązaniami podatkowymi, które mają przyczynić się do zwiększenia automatyzacji polskiej gospodarki. Przewidują one wprowadzenie nowej tzw. ulgi na roboty, która ma zacząć funkcjonować już w 2021 roku.

Znamy wysokość kar porządkowych i limit zastawu skarbowego na rok 2021

Od 2021 r. wzrośnie wysokość kary porządkowej nakładanej w postępowaniach przed organami fiskusa. Wyższa będzie też wartość rzeczy objętych zastawem skarbowym.

Pracownicy delegowani w Polsce z większymi prawami

4 września 2020 r. weszły w życie nowe przepisy dot. pracowników delegowanych. Są one efektem zmian w przepisach unijnych. Dyrektywa, a w ślad za nią ustawa – mają na celu rozwiązanie problemu nieuczciwych praktyk związanych z delegowaniem pracowników.

Polityka Ostatniej Szansy to 120 mln zł dla przedsiębiorców w trudnej sytuacji

Weszła w życie ustawa, która zakłada wypłacanie 120 mln zł z budżetu rocznie przez 10 lat przedsiębiorcom w kłopotach.

Nowa struktura JPK _VAT

Od 1 października 2020 r. nie będzie możliwości składania deklaracji VAT-7 i VAT-7K w inny sposób niż w formie nowego JPK_VAT.

Dane dużych podatników za rok 2019 można już znaleźć na stronie MF

Ministerstwo Finansów opublikowało pierwsze dane za 2019 rok dotyczące indywidualnych podatników podatku dochodowego od osób prawnych.

Minimalne wynagrodzenie w 2021 roku ma wzrosnąć do 2.800 zł

Rząd chce, aby minimalne wynagrodzenie za pracę w 2021 roku wyniosło 2.800 zł, a minimalna stawka godzinowa – 18,30 zł.

Od 1 stycznia 2021 roku wejdzie w życie podatek cukrowy

Od nowego roku ma obowiązywać tzw. podatek cukrowy od słodkich napojów wejdzie w życie z początkiem przyszłego roku. Ustawę podpisał już prezydent.

Dodatkowe pieniądze dla przedsiębiorców w kłopotach będą wypłacane przez kolejne 10 lat

Weszła w życie ustawa dotycząca Polityki Ostatniej Szansy, która zakłada wypłacanie 120 mln zł z budżetu rocznie przez 10 lat przedsiębiorcom w kłopotach. Dzięki niej przedsiębiorcy będą mogli również uzyskać ulgę na restrukturyzację niektórych należności publiczno-prawnych o szacunkowej wartości 50 mln zł rocznie.

Obniżenie wymiaru czasu pracy oraz przestój ekonomiczny nie wiążą się już z dofinansowaniem

Jeśli firma Twojego klienta odnotowała spadek przychodów ze sprzedaży towarów lub usług w następstwie wystąpienia COVID-19, może obniżyć wymiar czasu pracy pracownika lub objąć pracownika przestojem ekonomicznym. Podstawowym warunkiem ich zastosowania jest wykazanie istotnego wzrostu obciążenia funduszu wynagrodzeń. Niestety nie wiąże się to już z dofinansowaniem.