Opodatkowanie spółek komandytowych CIT przesunięte o klika miesięcy

Trwają prace nad przygotowaniem rozwiązań uszczelniających system podatkowy. Wśród najważniejszych zmian jest przeniesienie obowiązku podatkowego na spółkę komandytową. Nie będzie ono jednak obowiązywać już od stycznia.

Zasiłek wyrównawczy dla pracowników, którym zmniejszono etat z powodu COVID-19. Potrzebny wniosek

Pracownicy, którym obniżono wymiar czasu pracy z powodu epidemii i którzy mieli ustalane zasiłki od wynagrodzenia, po zmianie etatu, będą mogli wnioskować o przeliczenie podstawy i wyrównanie świadczenia, np. zasiłku macierzyńskiego, chorobowego czy opiekuńczego.

Od 2021 również stażyści i praktykanci skorzystają z preferencji w PIT

Od 2021 roku osoby do 26 roku życia nie zapłacą PIT od przychodów uzyskanych w ramach umów stażowych, a także umów o praktyki zawodowe. Takie zmiany w przepisach podatkowych zakłada rządowy Program Młodych Liderów.

Podatnicy mogą już wnioskować o pomoc z Tarczy 5.0.

Najnowsze przepisy przewidują pomoc dla branży turystycznej tj. specjalny fundusz, w którym będą gromadzone pieniądze dla turystów i organizatorów wycieczek za odwołane imprezy turystyczne, postojowe oraz zawieszenie składek ZUS dla całej branży turystycznej.

Wzrost limitów podatkowych na rok 2021

Od nowego roku limity podatkowe wzrosną, gdyż kurs euro z 1 października 2020 r., będący podstawą obliczeń jest wyższy niż rok wcześniej.

Tarcza turystyczna. O jaką pomoc możesz wystąpić w imieniu klienta

Specjalny fundusz, w którym będą gromadzone pieniądze dla turystów i organizatorów wycieczek za odwołane imprezy turystyczne, postojowe oraz zawieszenie składek ZUS dla całej branży turystycznej. Taką pomoc dla turystyki przygotowało Ministerstwo Rozwoju.

Jest interpretacja ogólna dotycząca stosowania 50% kosztów do honorarium autorskiego

Minister Finansów 15 września 2020 r. wydał interpretację ogólną dotyczącą stosowania 50% kosztów uzyskania przychodów do honorariów autorskich.

Nowa ulga na roboty ma zacząć obowiązywać już w 2021 r.

Trwają pracę nad specjalnymi rozwiązaniami podatkowymi, które mają przyczynić się do zwiększenia automatyzacji polskiej gospodarki. Przewidują one wprowadzenie nowej tzw. ulgi na roboty, która ma zacząć funkcjonować już w 2021 roku.

Znamy wysokość kar porządkowych i limit zastawu skarbowego na rok 2021

Od 2021 r. wzrośnie wysokość kary porządkowej nakładanej w postępowaniach przed organami fiskusa. Wyższa będzie też wartość rzeczy objętych zastawem skarbowym.